18 augusti 2012

Full rulle

SHE IS BACK! Äntligen börjar jag känna igen Pippi-Lotta och det gör mig så mycket gladare. Hon är lite jobbigare också förstås, men det tar jag gärna...bara jag har en hund med energi istället för en hund som är dötrött och mjölkstinn. Igår testade vi tolling med störning. Dels gick figurant ner till vattnet under tolling och eftersom detta funkade bra fick Prima även flera stenkast ner i vattnet under tollingen vilket också gick kanon. Hon stannade upp, markerade men hade inga tendenser att springa dit. Vi testade även markering under tollingen vilket också gick jättebra - vilken brud! Avslutade sedan med två rejält långa enkelmarkeringar med skott. Ena gången markering med duva, andra gången med kaja. Prima fick jobba länge för att hitta fåglarna, men låg som vanligt i tills hon fann dem. Jag tror aldrig hon fått så svåra markeringar, men nu har jag bestämt mig för att inte alltid ligga på så enkel nivå som jag tidigare gjort. Det är kul med utmaning, eller hur?