07 oktober 2012

Men farsan Baloo vilka barn du har!
Nu kan du vara stolt, Herr Nacho! Dina barn gör karriär medan du själv ligger hemma på sofflocket och vilar...

Frun Qvicka är också ute o jobbar - så nu får du väl skärpa dig!
- Vadå? Jag är ju en hobbyhund ju, svarar herr Nacho. Jag finns till för att vara gullig, kela och gosa med alla som vill, busa med brudarna och plocka änder i skogen som andra inte kan hitta och hämta trutar som andra inte vill apportera. Jag lever livet!

Nacho och Qvickas valpar har kommit till duktiga hundförare som ser till att visa vad de går för. Själv har jag inte gjort särskilt mycket med mina vovvar. Jag är ju ingen tävlingsmänniska. Gillar att träna, men är aldrig särskilt sugen på att tävla. Det märks i resultatlistan! Nacho och Qvickabarnen har i alla fall varit ute en del på tävlingsbanan trots att de bara är 1 1/2 år. Fantastiskt!
Moyo har godkänt apporteringstest, godkänt anlagsklass viltspår, har startat wt o har excellent på utställning
Krut har startat wt, har godkänt anlagsklass viltspår, har excellent, ck o R-cert på utställning
Rio har 1:a pris i lydnadsklass 1
Lystra har godkänt apporteringstest, 1:a pris lydnadsklass 1 (192.5 p o vinst), hon har kval poäng (99/100p) rallylydnad samt blev BIS-valp på Tollarspecialen
Indra har 1:a pris lydnadsklass 1, 158,5 p i lydnadsklass 2 samt kom 3:a diskv fel utställning Tollarspecialen
Ockra har tävlat lydnadsettan, ställt upp på nkl TJP och kom 3:a på KM i agility, har excellent, ck o R-CERT på utställning
Na´vii som bor i Tyskland har tävlat framgångsrikt i lydnad i Tyskland och har godkänt tyskt retrieverprov.
Nelly som bor på Åland har 1:a pris i lydnad i Finland och i Sverige. Vann tävlingen i Sverige.
Min kära lilla Pippi-Lotta har godkänt apporteringstest o har startat rallylydnad med kvalpoäng (93/100). Hon har ställts ut en gång i unghundsklass och fick excellent + 1kk.

Jag är såååå stolt över Nachos valpar och är såå glad att de kommit till så fantastiska ägare. Verkligen toppen!

Nu håller vi på att planera inför Qvickas andra kull. Qvickas fantastiska arbetsmeriter har uppenbarligen ärvts ner och jag ser fram emot ett nytt gäng härliga och arbetsvilliga valpar. Nu gäller det bara att hitta rätt hane - vem är lämplig för vår kära Qvick-i-Lonka? Hon kanske ska sätta in en kontaktannons?